Unox en VGZ zijn niet onbekend met het marathonschaatsen. Unox was in de jaren negentig jarenlang hoofdsponsor van de Marathon Cup en nog steeds sponsor van de Natuurijs Klassiekers. Unox is onlosmakelijk verbonden met de winter en met schaatsen. Het oer-Hollandse Unilever-merk was afgelopen twee schaatsseizoenen samen met KPN ook sponsor van het KNSB natuurijscircuit in Nederland middels de natuurijsvierdaagse, de toertochten en het KPN NK Natuurijs.
VGZ had vijfentwintig jaar terug een eigen, succesvolle marathonploeg rondrijden met onder andere schaatstoppers als Hilbert van der Duim, Albert Bakker, Frits Schalij en Lex Cazemier. De zorgverzekeraar is dit seizoen zorgpartner van de marathon. Goede zorg is van groot belang. Bij het marathonschaatsen zorgt VGZ er voor dat de sporters tijdens wedstrijden snel passende medische zorg ontvangen. Deze zorg levert hun partner Service Médical, de medische dienst waarmee de KNSB samenwerkt in de marathondiscipline.
Unox en VGZ zijn komende winter als sponsor vooral zichtbaar bij de KPN Marathon Cup en het KPN NK Marathon op tweede kerstdag in Utrecht. Daarnaast legt Unox de verbinding tussen topsport kijken en zelf schaatsen door voorafgaand aan een aantal Cup-wedstrijden clinics te verzorgen voor een jeugdig publiek in samenwerking met een aantal toppers uit het marathonpeloton.
Arie Koops, directeur sport van de KNSB, is blij dat Unox en VGZ de marathondiscipline breed willen ondersteunen. "Deze ondersteuning toont aan dat ook het marathonschaatsen door bedrijven wordt gezien als een goede manier van (sport)sponsoring. Wij zijn blij dat twee sterke A-merken het marathonschaatsen steunen, dit is goed voor de schaatssport."
Aleks Fiege, Marketing Director Soup & Meat, van Unilever Benelux: "Unox staat voor de warmte van de koude Nederlandse winter. Schaatsen is hier onlosmakelijk mee verbonden. We zijn erg blij en trots dat we ons weer verbinden aan het marathonschaatsen. Zo steunen we de helden van het natuurijs ook wanneer zij hun rondjes schaatsen als er nog geen natuurijs ligt. Met de clinics voor de jeugd hopen we dat deze mooie Hollandse traditie doorgegeven wordt aan de volgende generatie schaatshelden."
"Het verlenen van acute medische hulp bij sportevenementen is uitdagend. Je moet snel op moeilijk bereikbare plekken kunnen optreden, terwijl toeschouwers en de media meekijken", aldus Nicole Pijnenburg, Manager Merk, Marketing en Communicatie bij VGZ. "Service Médical voert dit al 25 jaar succesvol uit. Dankzij hun toewijding en professionaliteit kunnen jaarlijks miljoenen Nederlanders genieten van topsport. Dat is een bijzondere prestatie, waar wij graag ons steentje aan bijdragen."