Maandag maakten BrandLoyalty en De Lotto de overeenkomst met de schaatsploeg van Jac Orie en de huidige Belkin-wielerploeg concreet met de ondertekening van de contracten nadat eerder deze zomer al bekend was geworden dat de partijen graag met elkaar in zee wilden.

BrandLoyalty komt in de samenwerking met De Lotto niet meer terug in de naam van de schaatsploeg, maar volgens Marco van Bilsen, marketingdirecteur is dat geen probleem. Onder de nieuwe naam kan het bedrijf de sponsordoelstellingen nog prima behalen.

"Na twee seizoenen hoofdsponsor te zijn geweest van Team BrandLoyalty en een mooie bijdrage geleverd te hebben aan het succes van de schaatsers op de Olympische Spelen van 2014, hopen wij middels deze nieuwe combinatie de continuïteit voor de schaatsers de komende jaren te kunnen borgen en een aanzet te geven voor nieuw succes voor zowel de schaatsers als de wielrenners van TEAMLottoNL."

Orie is verheugd dat de samenwerking na enkele maanden van gesprekken en onderhandeling concreet is geworden. "Ik kijk ernaar uit om dit fantastische concept de komende twee jaar samen met De Lotto, BrandLoyalty en de wielerploeg uit te rollen. Hopelijk kunnen we eind oktober bij het NK afstanden dit project direct een vliegende start geven", zegt hij op de website van de schaatsploeg.

Op de KPN NK afstanden zullen de schaatsers voor het eerst te zien zijn in de Lotto-schaatspakken. De wielrenners volgen na 1 januari 2015.

Er wordt door de betrokkenen overigens nog gezocht naar nog een sponsor voor het schaats- en wielerproject. Manager van de wielerploeg, Richard Plugge heeft er vertrouwen in dat dit op korte termijn zal lukken. "We hebben er vertrouwen in dat het bedrijfsleven zich achter dit unieke concept schaart en we op zeer korte termijn een tweede titelsponsor bekend kunnen maken."