Op korte termijn volgt een gesprek tussen de leiding van BrandLoyalty en het management van Sven Kramer. De insteek is om te kijken of de partijen tot een (financiële) constructie kunnen komen, aldus Orie.

"Van beide kanten is er sprake van goede interesse'', zegt de coach, die zelf al met Kramer heeft gepraat. "Ik zou het avontuur graag aangaan.''

Het gaat nu vooral om het financiële gedeelte. Orie: "We zouden tot een constructie moeten komen. Daar zijn meerdere mogelijkheden voor. Ik vind het moeilijk om nu aan te geven hoe het gaat verlopen. Maar als je diep in mijn hart kijkt, moet het altijd lukken.''

Orie merkt wel dat de sponsormarkt momenteel redelijk op slot zit. "Iedereen is een beetje in afwachting. Ik heb zelf in het verleden een paar keer meegemaakt hoe moeilijk het is om een nieuwe sponsor voor een ploeg te vinden", zegt Orie die zelf ook probeert een nieuwe geldschieter te vinden voor zijn voormalige Activia-rijdsters.

Kramer maakte vorige maand bekend dat hij afscheid neemt van coach Gerard Kemkers, met wie hij negen seizoenen samenwerkte. De bijna 28-jarige Fries wil een nieuwe stap zetten in zijn carrière. Op de drukbezochte persconferentie vertelde Kramer toen al een oriënterend gesprek met Orie te hebben gevoerd, maar hij liet ook alle andere opties open.

Volgens Patrick Wouters van den Oudenweijer, manager van Kramer, heeft de rijder ook  nu nog meer ijzers in het vuur. "Wij zijn in gesprek met meerdere partijen. Zowel sportief als zakelijk. We kijken wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn. Het is vrij oriënterend en voorlopig weinig concreet", zegt hij.