Eén van de onthullingen was de lancering van de site schaatsen.nl (vanaf 1 november online), dé site van en voor schaatsliefhebbers. “Dit sluit helemaal aan bij de verbinding die we zoeken met KPN en de interactie die ons voor ogen staat met onze doelgroep”, aldus KNSB-directeur Victor van den Hoff. “Als bond staan we voor het totale schaatsen. Daar willen we op een andere manier mee omgaan en dit is dé manier om meer toegankelijkheid te bewerkstelligen én mee te gaan in de interactieve wereld.”
Hans Koeleman (directeur corporate communicatie) en Mark Versteegen (directeur sponsoring) van KPN waren het er roerend mee eens. “We zijn er trots op om het schaatsen te mogen en kunnen sponsoren. Er is geen sport die zo verbonden is met Nederland als schaatsen, het zit ons Nederlanders in het hart. Als bedrijf voelen we ons verbonden met onze klanten en door deze sponsoring kunnen we die verbondenheid verder versterken. Als dienstverlenend bedrijf kunnen we het schaatsen hopelijk verder brengen en waar mogelijk nog beter ontwikkelen.”
KPN kiest er ook bewust voor om de breedtesport te helpen en dus werden plannen gepresenteerd om nóg meer kinderen te laten schaatsen de komende tijd, middels de KPN Junior Schaatsclub, een initiatief waar AEGON al mee was begonnen. “Als wij kinderen het ijs op helpen en begeleiden, komen ze daarna misschien bij de clubs terecht: nieuw talent voor de toekomst.”
Tot slot werden de nieuwe schaatspakken onthuld, met opmerkelijk veel oranje, maar ook het groen van de hoofdsponsor. “Het zit hartstikke goed, mooie kleuren, niks meer aan doen,” vond Rhian Ket, die daarna samen met een aantal schaatscollega’s een paar rondjes reed in de nieuwe outfit.