KPN was bij de sponsorprijzen genomineerd in drie categorieën: maatschappij, entertainment en sport. Het bedrijf kreeg met het KPN Mooiste Contact Fonds in de categorie maatschappij de SponsorRing. En hoewel de nominaties in de categorieën entertainment en sport niet in prijzen werden omgezet legde de sponsoring van KPN in het schaatsen en entertainment wel gewicht in de schaal voor de prijs van Sponsor van het jaar. De jury stelde dat een bedrijf dat zich in één jaar zo breed profileert als sponsor zich met recht Sponsor van het jaar mag noemen.
De prijs betekent veel voor KPN. Koeleman: “Het is een zeer serieuze prijs. Het is voor ons en voor het team achter de sponsorprojecten een blijk van waardering.” Vanuit de schaatssponsoring bekeken komt de uitverkiezing misschien wel erg snel, geeft Koeleman toe. “We zijn nog niet zo lang bij het schaatsen betrokken, maar met het KPN Mooiste Contact Fonds zijn we al wel drie jaar bezig. Deze prijs is dan ook een erkenning voor de 7000 KPN-vrijwilligers die zich de afgelopen jaren voor het fonds hebben ingezet.”
Tegelijkertijd geeft de prijs aan dat KPN er goed aan heeft gedaan om actiever in sponsoring te worden. “We als bedrijf lang weggeweest in de sponsoring, maar nu zijn we weer terug”, stelt Koeleman. “We proberen op een natuurlijke manier ons profiel als dienstverlenend bedrijf te koppelen aan onze sponsorprojecten. We proberen te verbinden.”
De SponsorRing Sport ging uiteindelijk naar een andere schaatssponsor: naar Liga en Team Liga. "Team Liga is een jonge en sympathieke ploeg die zich duidelijk gepositioneerd heeft naar de doelgroep vrouwen 25-49 jaar. De sterke profilering past bij de merkbelofte van Liga die ook nog eens via een sterke marketingcampagne wordt neergezet", viel in het juryrapport te lezen