Dat vertelt KPN-directeur Eelco Blok dinsdag aan Telesport.
"Ik ben zelf een teamsporter en was enorm getriggerd door wat er in Vancouver misging, dat er geen goud werd gewonnen. Rond de WK afstanden in Inzell was ik bezig de nieuwe strategie voor KPN op papier te zetten, waar samenwerking een belangrijk onderdeel van is. Het leek me mooi om dat aspect te koppelen aan ons partnership met de KNSB."
"Vervolgens hebben we de KNSB gevraagd extra aandacht aan de ploegachtervolging te geven en ons bereid getoond er een stuk extra sponsoring aan te koppelen. Samenwerking is een lastig proces, maar er zijn de laatste maanden grote stappen voorwaarts gezet, met als doel goud in Sochi. Daar draait alles om.”
Het past volgens Blok in het sponsorbeleid van het telecombedrijf. "KPN wil vooral de partner van het schaatsen zijn. Topsport is daarbij een belangrijk uithangbord, maar onze sponsoring gaat veel verder dan dat. We richten ons ook op de breedtesport en de jeugd en, als het weer meehelpt, ook op natuurijs."
De directeur had afgelopen weekend in Boedapest weer gemerkt hoe mooi schaatsen in de buitenlucht kan zijn. Blok was in Hongarije aanwezig en noemde vooral de sprookjesachtige ambiance indrukwekkend. "Ik kan me voorstellen dat je als sporter liever binnen schaatst met gelijke omstandigheden, maar dit is wel echt het pure schaatsen."