“Omdat er zich nog geen nieuwe sponsor voor het marathonschaatsen had gemeld, hebben we in samenspraak met de KNSB gekeken hoe KPN ook deze discipline kan ondersteunen zodat de continuïteit van de competitie blijft gewaarborgd”, vertelt Hans Koeleman, directeur corporate communicatie bij KPN. “Wij willen de schaatssport van de breedte tot de top ondersteunen en volgen de KNSB daar waar het gaat om de ontwikkeling en promotie van de sport. Het marathonschaatsen is een belangrijk onderdeel binnen het schaatsen en staat zeer dicht bij het natuurijs waar wij ook onze plannen voor ontwikkelen”.  

Teun Breedijk, competitieleider marathonschaatsen, toont zich verheugd met de KPN als hoofdsponsor van de marathondiscipline: “We zijn blij dat we weer een hoofdsponsor hebben. Dat betekent dat we in ieder geval weer een compleet programma kunnen draaien, want dat was nog even afwachten allemaal. Nadat de DSB Bank vorig jaar omviel, heeft de KNSB de Cup-competitie en het Nederlands kampioenschap gelukkig financieel ondersteund. Maar als de Bond er ook komend seizoen alleen voor zou staan, moesten we concessies doen. Nu gelukkig niet.”

KPN wordt hoofdsponsor van de Cup (voorlopig 19 wedstrijden), de Grand Prix op natuurijs (Oostenrijk en Zweden), het ONK op de Weissensee en het NK op kunstijs.