Beide partijen concluderen na drie seizoenen dat de samenwerking uitstekend loopt. Eelco Blok, CEO van KPN: "Sinds drie jaar verbindt KPN schaatsend Nederland. Onze sponsoring van het schaatsen past goed bij ons maatschappelijke thema: ‘Het netwerk dat geeft om Nederland’."

"KPN wordt na drie seizoenen herkend en erkend als organisatie die investeert en activeert in de volle breedte van de sport. Binnen onze eigen organisatie wordt de sponsoring breed gedragen. Klanten en medewerkers zijn er trots op dat KPN zich aan deze sympathieke Nederlandse sport verbindt. En dat gaan we  ook de komende drie seizoenen weer met veel plezier doen."

Doekle Terpstra, voorzitter van de KNSB, noemt KPN ‘een voorbeeldige sponsor’ die zijn verantwoordelijkheid neemt. "Om te beginnen biedt de contractverlenging in zo’n vroeg stadium de KNSB alle gelegenheid om zich vanaf nu volledig te kunnen focussen op het olympische seizoen, in de wetenschap dat er ook een stevige financiële basis ligt voor de jaren na Sotsji."

"Daarnaast heeft KPN de afgelopen jaren laten zien ‘door dik en dun’ partner van het schaatsen te zijn. Een sponsor die het schaatsen heeft omarmd; niet alleen binnen de contractuele afspraken maar vooral ook in de talrijke extra initiatieven die stuk voor stuk een waardevolle bijdrage hebben geleverd in de beleving van het schaatsen in ons land. Succesvolle projecten als het platform schaatsen.nl, het KPN Clubhuis en de KPN Junior Schaatsclub zijn inmiddels niet meer weg te denken binnen het Nederlandse schaatsen."

De nieuwe hoofdsponsorovereenkomst tussen KNSB en KPN wordt op een aantal punten anders ingevuld. KPN is en blijft hoofdsponsor van de KNSB, van het langebaanschaatsen, de ploegen van Team Nederland (Team Pursuit), het marathonschaatsen (baan en natuurijs) en vooralsnog tot en met de Spelen in Sotsji ook het shorttrack.

KPN  treedt terug als hoofdsponsor van het inline-skaten en blijft hier als subsponsor aan verbonden. Binnen de disciplines marathonschaatsen en shorttrack  is tevens ruimte gemaakt voor een gedeeld hoofdsponsorschap en mogelijk meerdere subsponsors.

In de breedte van de sport blijft KPN investeren in de jeugd met de KPN Junior Schaatsclub, het digitale platform schaatsen.nl en het natuurijs. Een en ander sluit aan bij de toekomstvisie voor het schaatsen van de KNSB en haar stakeholders, waarbij continuïteit centraal staat. Het aantrekken van nieuwe sponsors en daarmee het spreiden van financiële risico’s past ook in de toekomstvisie van de KNSB.

Samen met atleten, coaches/trainers en experts op het gebied van topsport, media en sponsoring loopt inmiddels het project ‘Van Podium tot Podium’. Dit traject moet leiden tot een nieuw model voor het schaatsen in Nederland na Sotsji 2014. Met het faciliteren en financieren van dat proces en de verlenging van het hoofdsponsorschap geeft KPN een duidelijk signaal af volop vertrouwen te hebben in de KNSB en een gezonde toekomst van het schaatsen.