Dat ze vorige week hoorde dat er een sponsor was, betekende nog niet dat de schaatsers wisten welk bedrijf hun pakken zou gaan sieren. Dat hield Orie geheim. "Dinsdag zijn we hier naartoe gebracht", vertelt Stefan Groothuis. "We hadden wel gehoord dat het in Den Bosch was en dat het logo van het bedrijf een soort oranje was. Ik heb wel even gegoogled." Maar Groothuis kon er via internet niet achter komen welk bedrijf in Den Bosch het zou kunnen zijn.

Op dinsdag moesten de rijders achter de auto van Orie aanrijden. Ze kregen geen bestemming te horen. Orie voerde hen naar een bedrijventerrein aan de A2. "En Jac reed hier bij de rotonde naar rechts en zette zijn auto op de parkeerplaats van een of ander technisch bedrijf, bij een soort loods. Dit is het, dachten we." Maar Orie keerde zijn auto en reed naar de andere kant van het terrein, naar het kantoor van BrandLoyalty. "Dat zag er een stuk beter uit", zegt Groothuis lachend.

Daar op het kantoor van de sponsor werden de foto’s geschoten en maakten de rijders kennis met de werknemers. Ook op woensdag waren de schaatsers te gast bij het bedrijf. De schaatspakken lagen inmiddels bij de producent om donderdag gepresenteerd te kunnen worden. "Zo meteen gaan we in Thialf trainen met de nieuwe pakken", zegt Smeekens glunderend. De vrolijkheid straalt van alle rijders af.

"De timing is goed", vindt Groothuis. "Het zit niet te dicht op het seizoen. Je wil dit niet twee dagen voor de NK, want dit zijn drukke dagen." Met een sponsor op het pak en zekerheid voor de toekomst kunnen de rijders van Orie nu naar de KPN NK Afstanden toewerken: het eerste meetpunt na een roerige zomer voor Orie en zijn team. Smeekens maakt zich daar niet druk om. "De testresultaten zijn nu beter dan vorig jaar."