"Met Kai Verbij, Thomas Krol en Daniel Greig zijn we rond", zegt Gerard van Velde, al moet elk van die rijders nog een handtekening onder een contract zetten. Ook lopen er gesprekken met Jesper Hospes over verlenging van de verbintenis.

Daarnaast gaat de ploeg ervan uit dat Lennart Velema vanuit het opleidingsteam zal doorstromen naar de sprintploeg. Boris Kusmirak verwacht dat na het weekeinde de ploegsamenstelling zo goed als rond zal zijn.

Sjoerd de Vries, afgelopen jaren lid van de ploeg is in gesprek met Team Corendon en heeft nog geen aanbieding ontvangen van beslist.nl. Hein Otterspeer vertrekt naar BrandLoyalty.

Die bewegingen op de transfermarkt zijn niet meer dan normaal, legt Van Velde uit. "Na een olympische cyclus lopen de meeste contracten af en dan kan alles gebeuren."

Ook voor de coach zelf was niet onmiddellijk duidelijk dat zijn toekomst bij beslist.nl zou liggen. Er waren meerdere scenario’s mogelijk, maar hij prees zich gelukkig dat hij verder kan bij het team en kan werken met Michel en Ronald Mulder.

"Zes jaar geleden ben ik met Ronald en Michel als trainer begonnen en nu zijn de broers terug. Het is een mooie uitdaging om de lat nog hoger te leggen dan hij al lag."

Anders dan zijn rijders en de sponsor tekende Van Velde niet voor twee, maar zelfs voor vier jaar bij iSkate, de organisatie achter het team. "Ik vind het mooi om verbonden te zijn aan die rijdende trein. Ik denk dat hier alles ligt: een goed management, coach en sponsor. Alles is er om topsporters en talenten te begeleiden."

Die talentenbegeleiding wordt dit jaar nog extra opgepakt, ook vanuit de sponsor. Beslist.nl sponsort komend seizoen naast het eigen team ook de mannelijke sprinters uit het development team van iSkate. De bedoeling is dat daarmee de overstap vereenvoudigd wordt en de rijders van zowel het A-team als het opleidingsteam elkaar kunnen versterken.

Mochten bijvoorbeeld in de zomer de gebroeders Mulder ontbreken op trainingen in verband met inlineverplichtingen dan kan de trainingsgroep worden aangevuld met rijders uit het development team.

Op dezelfde manier kunnen in de winter rijders die onverhoopt de World Cups niet halen voor hun training aansluiten bij het development team. Zo is de ploeg sporttechnisch flexibeler, is de gedachte.