"Ik ben meteen gegrepen door het schaatsen", zei de Belg, die wel met filmpjes op Youtube een nadere kennismaking moest maken met de populairste wintersport van Nederland. "Van de ene kant een zeer professionele sport, maar aan de andere kant is het ook folklore, zoals die geweldige sfeer in Thialf. Het is in elk geval geen elitaire sport."

De overeenkomst tussen de voedingsmiddelenfabrikant en de schaatsploeg is duidelijk. Beide partijen schrijven woorden als gezondheid en voeding met hoofdletters. "Het is geen toeval dat deze schaatssters al jarenlang hun dag beginnen met een ontbijt met yoghurt", sprak Geeraert tijdens de presentatie van Team Activia. "En wij kijken vooral hoe we het meest kunnen betekenen voor actieve vrouwen die bewust in het leven staan. Er was al gauw een klik dus."

Activia wordt door zowel mannen als vrouwen gegeten, maar het merk richt zich vooral op de laatste groep. "Zo hebben wij ons merk gepositioneerd", verklaarde Geeraert de keuze om de mannenploeg links te laten liggen. "Ik zie ook niet zo snel een vrouwenteam rondrijden met een biermerk op hun pak.''

Het merk is van plan om zich ook te richten op de breedtesport en overweegt een project als 'Start to Skate' te beginnen. Daarmee wil Danone vrouwen enthousiasmeren om te gaan schaatsen of skeeleren. "En zij zijn onze ambassadeurs daarvoor'', zei de Belgische directeur, wijzende naar Annette Gerritsen, Laurine van Riessen en Diane Valkenburg. Dat ook bondssponsor KPN zich op dat terrein begeeft, ziet hij niet als een probleem. "Ik denk dat we elkaar eerder versterken dan beconcurreren.''

Met die plannen maakte het bedrijf ook duidelijk te denken aan een lang verblijf in het schaatsen, ook al loopt het eerste contract tot oktober 2014. "Maar we hebben de intentie om die overeenkomst te verlengen'', aldus Geeraert. "In Sotsji hopen we op podiumplekken. Maar het is zeker niet zo dat wanneer het sportief even tegenzit, we stoppen met sponsoring."