Disciplinemanager Marcel Scheperkamp, zelf een fervent F1-liefhebber, kijkt tevreden toe hoe de inlineskaters vanuit de pitstraat het circuit betreden. Rollend over het gloednieuwe asfalt begint de verkenning van het NK-parcours. Voor de komst van de Grand Prix, die in mei zou plaatsvinden, werd het circuit van Zandvoort grondig gerenoveerd. Naast een laag asfalt werden ook twee spectaculaire kombochten gerealiseerd. Zulke bochten zijn voor pisterijders wel enigszins bekend terrein, maar niet zo steil als deze. Het was nog even de vraag of en hoe de inlineskaters erdoorheen zouden komen.
"Als je de kombocht ziet op foto's of video ten opzichte van zelf in die bocht staan, is dat een wereld van verschil", zegt Scheperkamp. "Je ziet op een foto niet dat daar vierenhalve meter hoogteverschil zit. Onderin is die bocht ook niet vlak, hij blijft een aantal graden houden." Begin juli reden Manon Kamminga, Gary Hekman en bondscoach Frank Fiers onder toeziend oog van Scheperkamp al een paar testronden om de rijrichting te bepalen. De autocoureurs rijden rechtsom, terwijl de inlineskaters gewend zijn om linksom te rijden. Uit die verkenning bleek dat de kombochten linksom goed te doen zijn en de skeeleraars zullen op het NK op 29 augustus tegen de normale richting in gaan rijden.