Tickets
Shop
Nieuws 08 feb 2023

T-Mobile hoofdsponsor shorttrack en partner TeamNL

T-Mobile Nederland is de nieuwe hoofdsponsor van TeamNL Shorttrack en partner van NOC*NSF. De sportkoepel geeft hiermee TeamNL en de 28 sportbonden die daar onderdeel van zijn, zoals de KNSB, een stevige financiële impuls met het aantrekken van de nieuwe partner. T-Mobile kiest voor dit partnerschap van vier jaar, omdat de telecompartij wil bijdragen aan het doel van NOC*NSF om van Nederland het sportiefste land ter wereld te maken.

Foto : Shapevisions - Dennis Kruijswijk

De sponsorovereenkomst werd woensdag wereldkundig gemaakt in het Olympisch Stadion in Amsterdam. Shorttrackster Suzanne Schulting gaf via de moderne technieken een toelichting. De drievoudig olympisch kampioene stapte in Dordrecht, waar komend weekeinde wereldbekerwedstrijden worden gehouden, in een holobox. Haar hologram - een digitale projectie - werd vervolgens zichtbaar in het Olympisch Stadion. Ook Pieter van den Hoogenband en Esther Vergeer, chef de mission van respectievelijk de olympische en paralympische ploeg, hadden op die manier een aandeel in de presentatie.

T-Mobile wordt per direct hoofdsponsor van de succesvolle shorttrackploeg. Daarnaast gaat het bedrijf investeren in maatschappelijke projecten, met als doel om het aantal sportende Nederlanders weer te verhogen. "Vooral onder jongeren is de sportdeelname nog lang niet terug op het niveau van vóór de coronacrisis", aldus algemeen directeur Marc van den Tweel van NOC*NSF. "Het is heel belangrijk om die generatie weer te winnen voor de sport en daar zetten we dan ook vol op in." De betrokken partijen willen niet zeggen hoeveel geld hiermee gemoeid is, maar het zou gaan om een substantieel bedrag; volgens ingewijden ruim 10 miljoen euro.

Suzanne Schulting spreekt het publiek toe vanuit de holobox.

Herman de Haan, directeur-bestuurder van de KNSB: “T-Mobile wordt hoofdsponsor van het shorttrack en is daarnaast TeamNL partner voor de hele schaatsbond. Samenwerking met partners is voor ons essentieel om de schaats- en skatesport te blijven ontwikkelen. We willen een toonaangevend schaatsland blijven en zorgen dat jong en oud kunnen blijven schaatsen en skaten.”

Belangrijk onderdeel van het partnerschap is samenwerking op weg naar en tijdens de Olympische en Paralympische Zomer- en Winterspelen in Parijs en Milaan. De samenwerking start op 8 februari concreet met zichtbaarheid van T-Mobile in het shorttrack, het basketbal en de hippische sport. De shorttrackers zullen tijdens de World Cup in Dordrecht dus met de nieuwe sponsor op de pakken te zien zijn. Vanaf september geldt dit voor alle 28 sportbonden die onderdeel zijn van TeamNL.

TeamNL Shorttrack zal tijdens de World Cup in Dordrecht (10 tot en met 12 februari) met de nieuwe sponsor op de pakken te zien zijn. | Foto : Shapevisions - Dennis Kruijswijk

De CEO van T-Mobile Nederland, Søren Abildgaard, benadrukt de unlimited support van het team achter het team. “Telecommunicatie en sport gaan hand in hand. Sporters maken gebruik van data en apps die inzicht geven in eigen prestaties, hen helpen fitter te worden en die hen in staat stellen grenzen te verleggen. Maar vergeet ook niet de support om de sporters heen; het team áchter het team. Vrijwilligers, familieleden, vrienden en fans zijn van groot belang, want ambities verwezenlijken doe je niet alleen. Via onze diensten staan sporters rechtstreeks in contact met hun achterban. We zijn enorm trots dat wij met T-Mobile vanaf nu ook ons steentje mogen bijdragen als nieuwe partner van TeamNL (Shorttrack) en NOC*NSF.”

 


Deel dit artikel op
Ben jij een echte schaatsfan? inschrijven als schaatsfan