Tickets
Shop
Nieuws 23 jun 2017

KPN: 'Alle opties zijn nog open'

De Telegraaf meldde vandaag dat KPN overweegt om na de Olympische Spelen van Pyeongchang haar eigen schaatsploeg op te richten en te stoppen als hoofdsponsor van de KNSB. Het ligt genuanceerder, laten KPN en KNSB in een gezamenlijk persbericht weten.

Foto : Soenar Chamid

De KNSB en KPN zijn in gesprek met elkaar over de invulling van de samenwerking na de Olympische Winterspelen. KPN is in het huidige contract hoofdsponsor van de KNSB tot en met de Spelen van 2018 in Pyeongchang.

De KNSB wil in de toekomst naar een duurzamer commercieel model met meerdere gelijkwaardige partners. "Ons uitgangspunt is een duurzame schaatssport te creëeren waarbij we met meerdere partners de sport in de volle breedte willen dragen, zowel breedte- als topsport. Dit betekent een gelijkwaardige verdeling en toegevoegde waarde voor alle stakeholders en partners binnen het schaatsen”, reageert Olivier Smit resoluut, commercieel directeur KNSB. “Er is absoluut geen sprake van dat KPN overweegt te stoppen als partner. Recentelijk zijn er gesprekken opgestart met KPN om te kijken wat hun rol in de toekomst zal zijn, waarbij KPN zeker partner in het schaatsen zal blijven.”

Mark Versteegen, directeur sponsoring KPN: “We zijn nu met elkaar in gesprek over de periode na de Spelen in 2018. Ook in de toekomst wil KPN graag partner in het schaatsen blijven en samen met de KNSB kijken naar wat de optimale vorm is, passend bij het nieuwe commerciële model, waarin top- en breedtesport beide een belangrijke rol spelen.”

De rol die KPN zou innemen past in het advies van de expertgroep ‘Duurzame inrichting van de schaatssport', waarin alle stakeholders worden opgeroepen om samen een duurzaam model te ontwikkelen voor de schaatssport.


Deel dit artikel op
Ben jij een echte schaatsfan? inschrijven als schaatsfan